GINOP-6.2.3-17-2017-00012
Együttműködés a dunántúli agrár szakképzés fejlesztéséért
Informatikai fejlesztések
A beszerzett eszközök a tanulók alap- és digitális kompetenciájának fejlesztését szolgálják a tanítási órán valamint a tanórán kívüli és kollégiumi tevékenységek során. A támogatási kérelem benyújtása során tervezett informatikai eszközök beszerzése indokolt, mert a konzorcium intézményeiben nem áll rendelkezésre megfelelő számú és minőségű eszköz, s a meglévő eszközök nagy része elavult.
A robotikai eszközök beszerzése volt kötelező elem az agrár intézményeknek, így egy intézményben (Apponyi) biztosítunk a programozás és robotikai oktatási rendszerére épülő programozás megvalósításához tárgyi eszközöket. 3 db kerül beszerzésre, egy eszköz használata 2-3 fő tanuló számára elérhető, így kiscsoportos – 9 fős – munkában vesznek részt a tanulók. Nyitottá tettük a konzorcium intézményei számára, de a nagy távolságok miatt kevésbé vették igénybe.
MakerSpace Az FM által fenntartott intézmények konzorciumai számára a módosult pályázati felhívás szerint az infrastrukturális beszerzések körében a Digitális Közösségi Alkotóműhely kialakítása nem kötelező, ezért a beszerzéstől eltekintettünk.
Mivel az oktatásban is használatos programok, rendszerek, valamint a bevezetésre kerülő Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) hardver kapacitás igénye egyre jelentősebb, ezért a gyors és pontos munkavégzést csak a jelenkor technikai elvárásainak megfelelő eszközökkel tudjuk ellátni. Az oktatásban egyre nagyobb szerepet kapó multimédiás rendszerek erőforrás igények is jelentős, melyekhez modern informatikai eszközök szükségeltetnek. Az eszközbeszerzés fő szempontja a digitális módszerek elterjesztésének fontossága volt a tanulók és tanárok körében.
A konzorciumi beszerzések az alábbiak voltak:
Eszköz megnevezése | DASZK db | Kinizsi db | Széchenyi db | Összesen |
---|---|---|---|---|
Laptop standard | 30 | 0 | 13 | 43 |
Laptop vizuális | 6 | 10 | 2 | 18 |
Laptop professzionális | 8 | 0 | 3 | 11 |
Notebook | 101 | 19 | 12 | 132 |
Tablet | 24 | 0 | 0 | 24 |
Projektor | 31 | 3 | 6 | 40 |
Interaktív tábla | 14 | 0 | 0 | 14 |
A/4 multifunkcinális lézernyomtató | 11 | 2 | 2 | 15 |
A/3 multifunkcionális lézernyomtató | 2 | 0 | 0 | 2 |
Nyomtató színes lézer A/4 | 7 | 1 | 0 | 8 |
WIFI router | 22 | 3 | 4 | 29 |
USB DVD_RW külső | 5 | 2 | 1 | 8 |
Egér | 23 | 5 | 12 | 40 |
Billentyűzet | 6 | 10 | 6 | 22 |
Szoftverbeszerzés | 0 | 30 | 0 | 30 |
Robotika készlet | 3 | 0 | 0 | 3 |
Kollégiumi eszközfejlesztések
A megvalósított eszközfejlesztés hozzájárult a kollégiumi közösségfejlesztést, a tehetséggondozást és hátránykompenzációt szolgáló tevékenységek biztosításához., hiszen a kialakított közösségi terek a különböző közösségfejlesztő programok (egészségnap, pályaorientációs programok, színházi nevelés, drogprevenciós drámacsoportos foglalkozások) számára helyszínként is szolgáltak. Ezek a programok pedig nagyban hozzájárultak a tanulók személyes és szociális kompetenciájának fejlődéséhez, s alkalmat adtak arra, hogy a tanulók kipróbálják magukat különböző tevékenységekben és szerepekben, fejlődjön önbizalmuk, önértékelésük éppúgy, mint társaikkal való együttműködésük.
A kollégiumok közösségi tereinek berendezéséhez a DASZK intézményeiben (7 intézmény) volt igény az alábbiak szerint:
Eszköz megnevezése | DASZK db | Kinizsi db | Széchenyi db | Összesen |
---|---|---|---|---|
Kétszemélyes asztal | 271 | 271 | ||
Szék | 502 | 502 | ||
Kétajtós szekrény | 46 | 46 | ||
Nyitott szekrény | 15 | 15 | ||
Nyitott osztott polcos szekrény | 13 | 13 | ||
Babzsákfotel | 40 | 40 | ||
Hordozható hangosítás | 5 | 5 | ||
Csocsóasztal | 5 | 5 | ||
Ping-pong asztal | 8 | 8 |