GINOP-6.2.3-17-2017-00012
Együttműködés a dunántúli agrár szakképzés fejlesztéséért
Fejlesztő munkacsoportok
Az intézményi szintű helyzetelemzést követően munkacsoportokat hoztunk létre a GINOP-6.2.2-VEKOP-15 projekt ajánlása alapján az intézményi fejlesztések támogatása érdekében. A fejlesztés tartalmát, azaz a fejlesztési területeit minden esetben az intézményi szükségletek határozták meg.
A munkacsoportok – a feladatok függvényében – eltérő időtartammal működtek. Munkájukat, fejlesztő tevékenységüket külső szakértő támogatta.
Feladatuk a fejlesztések megtervezése, a fejlesztések intézményi bevezetésének támogatása, illetve az intézményi dokumenxtumok átdolgozásának, módosításának segítése, szükség esetén új dokumentum elkészítése.
Az alábbi munkacsoportok működtek a projektben:
1.Mérési – értékelési fejlesztő munkacsoport
Feladata: bemeneti és kimeneti mérések lebonyolítása, illetve a diagnosztikus mérések alapján az adott tantárgyhoz kapcsolódó tanmeneteket átdolgozása
Eredmény:
- Minta mérőeszközök készítése „(alternatív mérőeszközök gyűjteménye (anyanyelv, szövegértés, matematika)
- Tanári és tanulói motiváció mérésére alkalmas kérdőívek összeállítása
- Elégedettségi kérdőívek készítése (tanári, tanulói, tanár-diák kapcsolat)
2.Alapkompetencia-fejlesztő munkacsoport – matematika/szövegértés
Feladata: konzorciumi szinten használható egységes feladatbank elkészítése- kiemelten a lemorzsolódásban érintett tanulók fejlesztése érdekében
Eredmény:
Szövegértés:
- A feladatbank 55 db szöveget + feladatsort tartalmaz szövegtípusok szerint csoportosítva – elbeszélő típusú 24db, magyarázó típusú 15db, dokumentum típusú 16db
Matematika:
- A feladatbank 139db feladatot tartalmaz tartalmi területek szerint csoportosítva.
- Mennyiségek és műveletek 37db
- Hozzárendelések és összefüggések 31db
- Alakzatok síkban és térben 55db
- Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 16db
3.Tanulásmódszertani fejlesztő munkacsoport
Feladata:
- A kooperatív módszer megismerése kiscsoportos foglalkozás keretében
- Konzultáció a megismert tanulási eljárásról; a kooperáció helye és szerepe a SPEM tantárgyakban
- Óraterv/ részlet készítése csoport munkában
- Óratervek elemzése szakmai tapasztalat megosztása és értékelése
Eredmények:
- Kooperatív óraszervezés-óravázlatok
- Projektek- minták
4.SNI-BTM tanulókat fejlesztő munkacsoport
Feladata: A SNI-BTM tanulók speciális fejlesztésére való felkészítés
Eredmények:
- Szakirodalmi jegyzék
- Feladat és módszerbank
- Differenciált és kooperatív óraterve
5.Korai jelzőrendszer működtetése – Családi háttér vizsgálati munkacsoport
Feladata:
- A szociometriai vizsgálatok típusainak, lépéseinek, eljárásrendjének megismerése
- Szociometriai vizsgálat elvégzése a 9. évfolyamon
Eredmények:
- Szociometriai vizsgálathoz kapcsolódó kérdőívek, adatgyűjtő táblák
- Tanuló-megismerési módszerleírások (adaptáció GINOP 6.2.2.)
- A korai jelzőrendszer bevezetésének és működtetésének eljárásrendje
6.Pályaorientációs fejlesztő munkacsoport
Feladata
- A pályaorientációval kapcsolatos ismeretek, fogalmak bővítése
- Intézmény alapdokumentumainak áttekintése, pályaválasztással pályaorientációval kapcsolatos elvárások tanulmányozása, megjelenítése a munkatervekben
- Az intézmény pályaorientációs eljárásrendjének kidolgozása
Eredmények:
- Motivációs kérdőív
- Linkgyűjtemény a pályaorientációs kérdőívekhez
- Eljárásrend
Tananyagfejlesztés
A projekt indikátorai között szerepelt új tananyaegységek kidolgozása, amelyek a módszertana a tanulók alapkompetenciájának fejlesztésére irányul.
A kompetenciaalapú képzésekhez kidolgozott új tananyagok, módszertanok száma
A konzorcium 6 db tananyag, módszertan kidolgozását vállalta, melyet teljesített, 3 szövegértés és 3 matematika területen.
3 alkalommal tartottunk a tananyagfejlesztéshez kapcsolódó tudásmegosztást, melyen 57 fő pedagógus vett részt és kapott intézményi részvételi igazolást.
A tananyagfejlesztést 6 pedagógus végezte támogató szakértő segítségével. 6 db tananyagfejlesztés – moduláris rendszerben szövegértés_ 3 téma feldolgozása 5 tanóra+1összegző+1értékelő óra, matematika_3 téma feldolgozása 8 tanóra+1 összegző+1értékelőóra (óravázlatok, módszertani segédletek).
A tananyagok tesztelése 10 órában, 3 tudásmegosztó –disszeminációs- műhelyben a tananyagok megismertetése a konzorciumi pedagógusokkal.
Tananyag témája | Fejlesztést végző pedagógus | Intézmény |
Shakespeare világa 9. évf. szövegértés | Kisgyura Brigitta | Széchenyi Zs. Mg-i Szg. Szki és Koll. |
Utazás a történetek világába 9. évf. szövegértés | Felde Erika Tímea | Kinizsi P. Élelmiszeripari Szg. és Szki |
Reformkor-forradalom-szabadságharc 9. évf. szövegértés | Péti Csilla | AM DASzK Csapó D. Mg-i Szg. Szki és Koll. |
Függvények 9. évf. matematika | Kosztich Andás | AM DASzK Móricz Zs. Mg-i Szg. Szki és Koll. |
Másodfokú egyenletek bevezetése 10. évf. matematika | Fábián Nikolett | AM DASzK Apponyi S. Mg-i Szg. Szki és Koll. |
Geometria 9-11. évf. matematika | Főfainé Balics Viktória | AM DASzK Csapó D. Mg-i Szg. Szki és Koll. |
A 6 munkacsoport, illetve a tananyagfejlesztést végző csoportok által létrejött dokumentumok a konzorcium valamennyi intézménye számára bemutatásra került, illetve fejlesztések beépültek az intézmények napi gyakorlatába.