GINOP-6.2.3-17-2017-00012
Együttműködés a dunántúli agrár szakképzés fejlesztéséért
A projektben belső és külső továbbképzéseket terveztünk, melyet a pedagógus továbbképzési tervben határoztuk meg.
A pedagógusok az előzetes tudásuk és érdeklődési körük szerint választottak a témák közül, melyek módszertani támogatást nyújtottak az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez.
- Belső képzés
Az intézmények pedagógusainak meglévő tudását tártuk fel, lehetőséget biztosítottunk az egymástól tanulásra, ezzel is emelve szakmai elismertséget.
1.1 Fejlesztett tananyagok, módszerek tudásmegosztása
A tananyagfejlesztés során 6 db tananyag modulrendszerű feldolgozása történt innovatív módon, melynek a megismertetésére belső képzést tartottunk 3 alkalommal (2019.05.13. Somogyzsitfa, 2019.05.15. Szentlőrinc, 2019.05.16. Szekszárd). A tudásmegosztás során 57 pedagógus ismerkedett meg a fejlesztett tananyagokkal, melyeket a tanítás során alkalmazni tud a jövőben.
A képzésen 57 fő vett részt és 57 fő kapott oklevelet.
1.2 Tanulásmódszertan munkacsoport
Kooperatív tanulási módszer és a projektmódszert ismerték meg a gyakorlatban.
A munkacsoportban 12 fő vett részt.
1.3 Tapasztalat, jó gyakorlat megosztása
Tudásmegosztás során három helyszínen (Somogyzsitfa, Kaposvár, Szekszárd) 2-2 pedagógus mutatta be jó gyakorlatát az intézmények munkatársai számára.
A jó gyakorlat megosztásában 60 fő vett részt, ebből 6 fő mutatta be a tapasztalatait.
2.Külső képzések
A külső képzések akkreditált pedagógus továbbképzéseket jelentenek azokon a hiányterületeken, amelyek a helyzetfeltárás során azonosításra kerülnek. A külső képzéseket az Oktatási Hivatal pedagógus-továbbképzés adatbázisából választottuk ki.
2.1 Pedagógus továbbképzések
A pedagógusok körében végzett igényfelmérést követően kerültek kiválasztásra a továbbképzések, melyeket helyi szolgáltató szervezett meg. A tervhez képest összevonásra kerültek képzések, mivel a projektben a tanulásmódszertani fejlesztő munkacsoportban is megismerkedtek több témával a pedagógusok.
Akkreditált továbbképzések
– Konfliktuskezelés
– A tanulási képességek fejlesztése a stresszmentes, kooperatív és hatékony tanulás módszereinek alkalmazásával
– Figyelemzavar és hiperaktivitás (AD/HD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder) tanórai kezelése, az együttnevelés lehetőségei
– Az olvasástechnika, szövegértés és szövegalkotás kompetencia fejlesztését segítő korszerű tanítási-tanulási módszerek, eljárások, technikák
– Személyiségfejlesztés és esetmegbeszélés a pedagógiai munka konfliktusainak kezelésére
– A digitális tábla (interaktív tábla, e-tábla) kreatív, élményközpontú használata a mindennapi oktatásban
– Mobilrobotok az oktatásban
A továbbképzésen 68 fő vett részt és 68 fő tanúsítványt kapott.
2.2 Vezetőképzés (GINOP 6.2.3-VEKOP15)
A GINOP-6.2.2-VEKOP-15 projekt keretében fejlesztett vezetőképzést vettük igénybe.
Az intézmények vezetői – 9 fő – vett részt a továbbképzésen.